at work.

halloj! nu står jag på jobbet och skriver, busigt värre. Igår började projekt "komma i form". Och eftersom mamma har börjat med en diet så får hela familjen hänka på. Så lite ofrivilligt är det, fast samtidigt så behöver jag detta så det är lika bra att börja ordentligt med en gång. Nu när hösten verkar vara på ingång (hemska tanke.)
Detta är planen:

- havregrynsgröt till frukost. (åt alltid det innan när det var skola men har glömt av det nu på sommaren. åt det imorse igen och hade helt glömt bort hur bra det mättar!)

- träna 2-3 ggr i veckan, beroende på hur mycket jag hinner. t.ex. i gymmet, olika klasser på formtoppen och simma. (det har nämligen blivit dåligt med det också nu på sommaren, jag har på sin höjd pallrat mig ut och sprungit typ en gång i veckan, not good.)

- inget godisätande i veckorna (eller chips, glass, kakätande osv. heller!) fast på helgen måste jag få lov, annars har jag inget att motivera mig med!

- nyttig mat! fast den biten står mamma för nu. kvällsmaten i alla fall. så det ska nog gå! 

hum, ja det var nog min plan ungefär. fast egentligen är ju det viktigaste att röra på sig! vilket jag verkar ha glömt det senaste året. Hela mitt liv har jag alltid hållit igång med olika sporter och har alltid tränat 4 ggr i veckan men sen när jag slutade med det så kom det som en chock att jag inte kunde äta vad som helst längre. Så att ja, träning it is!

Kommentarer
Postat av: haveacigar.blogg.se

ha, så lustigt. jag tänktepå havregrynsgröt idag! jag täntke att jag ska äta det till hösten till frukost då det är kyligt ute!

2008-08-13 @ 20:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0